Pe Hartie Asfalt, dar la poarta cizme de cauciuc. Se intampla la Mircea Vodă si Satu Nou

În satele noastre nu cerem autostrăzi, cerem drumuri pe care să nu-ți pierzi toba. Și totuși, după atâtea poze cu utilaje și reclame electorale , Mircea Vodă și Satu Nou au rămas cu același peisaj: gropi, bălți și nervi. Aproape 8 milioane de lei s-au plimbat prin documente frumoase și vorbe mari. În teren, s-a modernizat doar noroiul.

Pe scurt, iată povestea. În 19 ianuarie 2024, primăria a dat un contract de 3.162.714,74 lei către Transnic Sud Construcții SRL pentru „modernizare și reabilitare drumuri”. În 21 martie 2024, aceeași firmă a primit un al doilea contract: 4.782.382,41 lei pentru aproximativ 4,2 kilometri de străzi. Hârtia arată beton. Drumul, nu.

A venit campania electorala și au apărut utilajele. S-a tras linie, s-au făcut poze, s-a promis că „intrăm în linie dreaptă”. A doua zi după alegeri, liniște: utilajele au dispărut cu viteza luminii ca farfuriile zburatoare din filmele cu extraterestrii . Oamenii au rămas cu același slalom zilnic: din poartă până la magazin, ca pe traseu de of-road.

Când au aflat de la muncitori că mai sunt „câteva zile” și după vot firma pleacă cu tot cu utilaje, locatarii au început să fiarbă. Între timp, primarul a promis solemn că nu pleacă nimeni pana nu se termina toate lucrarile — ca și cum pinguinii dansau pe canal.

Si uite ca s-au jucat! Între timp, firma care trebuia să asfalteze a cerut si a intrat în insolvență. Pe 14 iunie 2024, instanța a deschis procedura și a numit un administrator. Pe românește: compania nu-și mai poate plăti datoriile, iar lucrările rămân în aer. Au urmat amânări, raparte și prelungiri. La 2 iulie 2025, chiar și planul de „cum ne redresăm” a primit încă 30 de zile. Hârtia merge, roaba stă.

Mulți întreabă: „Dar primăria n-a știut?” Dacă intri pe portalul instanțelor, vezi că firma avea deja probleme. Nu-ți trebuie diplomă ca să înțelegi că e risc mare să rămâi cu șantierul blocat. Ba mai mult, în toată această poveste, Fiscul a contestat în toamna lui 2024 felul în care s-a deschis insolvența. A pierdut, dar un lucru e clar: semnalele erau pe față. Întrebarea de bun-simț rămâne: cum de nu s-a văzut la timp că firma nu e în putere să ducă lucrările?

Ce e de făcut, pe limba noastră:

  • Primăria să spună pe scurt și pe bune unde s-au blocat drumurile și cine răspunde
  • Cati bani a incasat firma contractanta din contract si ce lucrari a realizat ?
  • Dacă firma nu poate, să se închidă contractul și să se facă o nouă licitație rapidă, cu garanții serioase.
  • Până vine asfaltul, să se pună pietriș, rigole provizorii și să se aducă străzile la un minim de folosire. Nu e lux, e nevoie.
  • La următoarele achiziții, să se verifice firmele înainte: datorii, procese, utilaje reale, nu doar poze cu excavatoare lustruite.

Locatarii nu cer minuni! Cer să ajunga cu pantofii uscați la școală, la dispensar și inapoi acasa. Cer să nu isi rupa mașinile în fiecare groapă. Cer ca vorbele din ședințe și postările cu „stadiul lucrărilor” să se vadă în asfalt, nu în like-uri.

Concluzia, pe înțelesul tuturor: la Mircea Vodă și Satu Nou modernizarea e perfectă… pe hârtie. În rest, e parc de aventură, intrare liberă. Când plouă, se face patinoar de noroi; când e soare, praf cât pentru două sezoane. Până vedem primul cilindru serios pe stradă, rămâne valabilă vorba satului: „Au venit promisiunile, au plecat utilajele, au rămas gropile.”

3 Comments

  1. Visam la stele

    Am luat legătura cu primarul pentru gropile de pe strada și în loc să vina si îndrepte a trimis să acopere gropile cu nisip

  2. Messi

    Pai daca la alegeri va puneti.votul.pe.300-500 lei .. nu meritati mai.mult

  3. Alexandru Ancuta

    Sau băgat bani in buzunar hoții

Răspunde-i lui Alexandru Ancuta Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *